Sunday, February 14, 2010

nescafe dan teh tarik

dulu masa blajar kat uni, dua air ni adalah favourite aku....kalau kat bilik selalu kacau nescafe nak nak kalau time exam atau busy wat assignment. sebab nak stay up dan nescafe sangat sedapppp.....teh ais atau teh tarik plak selalu minum kalau gi kafe...., time makan dengan kekawan...selalu la order atau pun time breakfast dengan izie (my roomate) kat kedai mamak......

then aku start perasan yang aku tak leh minum dua dua air ni lagi masa habis zaman uni. bila minum nescafe aku akan sakit kepala macam nak apa....migrain ye.......kalau minum teh tarik plak dalam dua jam lepas minum aku akan loya, penin dan trus muntah........setelah beberapa kali berlarutan keadaan tu so aku decide no more nescafe or teh tarik or teh ais........

aku berjayala tak minum dua dua air ni until seminggu dua ni...hehehe......aku kira dah lama la tak minum dua air ni...dalam 6 tahun or 5 tahun gitu puasa minum air ni.....

tapi masa aku gie sarawak hari tu, aku start minum nescafe balikkkk....boleh??? haha..sebab nya teringin....so aku pun try laa...minum skit ..bancuh light je.....so aku perasan...ehh ok la...tak sakit kepala...oo..agaknya badan dah boleh accept kut.....heehee..happy tau....

sejak dari tu akupun start la minum nescafe balik sampai kat rumah dah ada stok nescafe serta krimmer.....aku cam addicted tau...kat office minum kat rumah minum dan aku rasa oooookkkkk jeee....hahaha

tapi akhirnya aku terpaksa akur la gakkk.....

sebabnya aku kene migrain semalam..rasa macam nak hantuk kepala kat dinding...mual..loya segala...sakit nya aduhai....payah laaa. nak citer.......hubby pun dah pok pet pok pet cakap jangan minum nescafe lagikkk....
so...semalam gak decide..no more nescafe for my entire life...hukhhukkkk.....

dan baru je pagi ni aku gi breakfast.......sekali tu nak try la minum teh tarik...lama ooo tak minum....dah resultnya baru le lebih kurang 10 minit lalu...aku muntah dengan jayanya....hahaha

so...jangan la offer air ni kat aku.....haaha...sebab nikmatnye sekejap je pastu suffer je lebih......

No comments: