Tuesday, September 15, 2009

top's transfomers......

semalam hari yang memang tak produktif langsung.....dapat la habiskan kelim leher baju kurung kyra....so official nya baju kurung kyra dah siap ........then balik tak masak. pegi drive thru mekdi jek......lepas makan aku jadi ngantuk giler.....sambil tgk tv pun boleh terlelap tido tambah lagi dengan period pain kan....aku ingat nak potong dawai sekali bekas dawai aku tu sekali dengan plyer tertinggal sekali...so camne nak potong....then kunun nak sambung jahit gown kyra ..jahit sampai tensi plus ngantuk plus sakit..asyik jahit bukak sajek......so aku tinggal kan...dok kat hall sambil cakap ngan hubby...'malam ni tak mo buat paper la......ngantuk dan sakit' so memang aku tido  macam orang makan ubat tido.....rasanya sebab malam sebelum tu aku tak tido sebab menjahit.......tido kejap lepas sahur jek....then gie keje cepat cepat sebab ada kelas kol 8......
then tadi bangun sahur kol 4.15....awal tak??? sebab kene masak..nasi tak masak lg..lauk pun takde sebab semalam beli mekdi je kan.....so masak nasi dengan sup udang makaroni....blasah.....lepas sahur aku cam dah segar kan....so sambung lah jahit....tapi kan sebab sangat tensi dengan gown yang aku rasa tak cantik dan asyik bukak dan cantum sampai aku rasa merosak kan kain jek...aku pun buat transfomer....hahaha....transformasi laaa...aku tuka gown tu jadi top......hahaha.....dah siap pun cuma nak tamba skit renda tak leher dengan jahit butang........
malam ni aku nak jahit skirt kyra plak.....oo..sebenarnya skirt ada lagi dua nak jahit.....top pun lagi satu....sempat ke.....
ok ok..malam ni siap kan top yang gown asalnya tu dengan satu skirt.....ooo...sleepy sleepy..please go away....

2 comments:

Mai Okinokiyo said...

i lg la, dh ptg2 tgk laa nasya xmuat ke.sedekah kat ank sedara jek..dah la kain dah xckp..konon nak sepasang.ni penangan keje bertangguh. tpi kan kalau dah xlarat tu, xyah buat apa2 pun..i kalau mlm tu kdg2 penat, mmg i tido jek xbuat apa2..at least esoknye segar sket.

alamaya said...

mai- tu la pasal...paling tak best salah gunting kain....gunting kain ni kalau kita nak cepat tergesa gesa tu memang la ada yang salah silap nye.....tu la tak larat tido je ehh...hehe