Thursday, September 10, 2009

mata lalat

Dalam post lepas aku ada bagitahu pasal nak jahit mata lalatkan pada leher baju kurung kyra....setelah buat dan buka buat dan buka akhirnya menjadi la juga mata lalat ku itu.......so kat sini aku nak share step step buat jahitan mata lalat ni. mana la tahu kut kut ada yang nak belajar.....so ni cara aku la ye kalau kekewan ada cara lain sila sila la mengomen ok...

step 1 - anggarkan jarak untuk jahitan. pada aku jangan rapat sangat..tak cantik...jauh sangat pun jangan..hahaha....

step 2 - dah susupkan jarum jangan tarik sampai habis. stop then buat 3 kali lilitan pada jarum...lilitan ni ramai orang bagi tahu aku 3 kali je....kalau nak wat lebih buleh kut...

step 3 - while tangan kanantu menarik benang tangan kiri kene tahan lilitan tadi tu supaya berpada di hujung. tarik benang sampai habis tapi jangan ketat ketat sangat nanti tak lawa...

step 4 - ini la hasilnya

2 comments:

Umie said...

ala jannah, umie pun rindu nak menjahit jahitan mata lalat nie.. khusyuk tau umie bile buat jahitan nie walaupun hasilnya x kemas mana pun..kekeke

alamaya said...

ya..hehe