Saturday, September 25, 2010

mama, saya lapar dan borak2 sabtu

sejak akhir2 ni blog ni selalu di mulakan dengan "dah lama tak update blog..." hehehe. nipun nak mulakan lagi dengan ayat yang sama..haha

blog tak update sebab malas je rasa nak update..lagipun update blog takde gambar agak bosan. Gambar banyakkkkkk, tapi takde masa nak edit.....sekarangpun asyik buka netbook daripada notebook...update gambar dalam note book....so..tu yang bermalas malasan.....
untuk minggu ni hari cuti aku hanyalah pada hari ni, sabtu...esok dah keje ok.....hehe...part time tutor kat oum, esok bermula la tutorial 1 untuk sesi semester september.........so esok kelas slot 3 dan 4, dari pukul 12.30 pm- 4.45pm...sib baik sem ni tak kene slot 5.....tak best sebab abis kelas kol 7....hehe.....

sebabkan tadi je hari cuti, maka kami anak beranak telah menghabiskan masa berjalan2 sakan dari pukul 12 tengah hari sampai 7 petang..huhu..memula gi jusco lama pastu gi mahkota parade plak.......jalan sakan.......tapi banyak masa abis kat kedai buku........kyra syok abis gi kedai buku macam ruamh dia dibuatnya........
aku beli buku tapi bukan hari ni, buku ni beli semalam....buku tulisan Wardina...Mama, saya lapar tajuknya....oho...aku suka buku ni....warna warni dan penuh informasi.........kepada kekawan di luar sana, saya syorkan untuk beli buku ni terutamanya untuk parents yang baru ada anak kan,,,,,yang masih keliru dengan pemakanan anak. Makanan kan sangat penting, yang akan mencorak kan perangai, kelakuan kita. So, untuk anak anak kenalah di mulaka dengan pemakanan yang baik dan seimbang.

Tadi juga gi MP beli kamera. Bukan kamera aku, aku ni kalau untuk nak beli untuk diri sendiri, tak beli la kamera compact,, nak amek lens jekkk....hukhuk...orang kedai tu plak, tunjuk2 aku memacam lens la plak...lagi buat aku rasa...haih..nak nak nak...haha....oh berbalik pada kamera yang dibeli...aku beli kamera nikon coolpix s3000 bagi pihak kakak aku. Kamera di sudah rosak...tokey kek sorang tak pandai nak jaga kamera, sudahlah rosak kamera lama dia........aku beli kan la..bagi pihak ok...duit dia bayar...hahaha.....best gak pakai kamera kekecik ni..masuk handbang sonang je...nak amek gambar apa pun snap aje la....ringkas kan....tapi walaupun slr tu besar, leceh nak bawak tapi hasil gambar slr lebih best laa.......ala tapi kalau nak amek moment2 biasa je ,,,ok sangat la kann....ekeke......takpe2, saya sayang slr saya tu........

selepas membaca buku wardina tu, walaupun belum habis, saya sangat bersemangat untuk memasak dan memaksa kyra makan sayur....hahaha....so tadi beli sayur itu ini....dan berazam nak buat jus tomato...haha..walaupun hubby kate rasa nya tak best tapi aku nak ajar kyra minum......kenapa bukan aku yang kata? sebab aku seumur hidup tak penah makan tomato..hahaha......apatah lagi jus tomato....sos tomato ada la, tupun tak suka,,kalau iya pun makan tomato, tomato puree la....tupun sebab nak wat sweet sour, takpun buat speghetti....hehehe.......lagi nanti nak buat stim lobak....cicah mayonis nak buat snek untuk kyra.....eceee...berangan, kalau la kyra mahu ok...tapi takpe...nanti psiko ok....wardina kate kene pandai psiko anak.........ok ok nanti aku psiko kyra makan.....hehehe...

malam ni makan malam kyra adalah jagung, dia suka gile dengan jagung. Tak yah paksa ok...kalau jagung gaul dengan mayonis lagi dia suka....huhu.......tapi maghrib, dia dah makan 6 ketul nuget sampai aku mintak skit pun tak bagi.....

ehh..mana tangan kyra..heheh


peace....
nila buku nya, mama, saya lapar. banyak info ok




No comments: