Monday, August 30, 2010

kisah baju kurung kami

Baju kurung raya aku, ada kain tapi tak sempat pun tak tempah. So beli je baju kurung yang siap sajek....dan baru je beli sehelai. Konon nak cari lagi sehelai dua tapinya lepas dah shopping baju kyra sabtu lepas aku kene sakit pinggang yang teruk. ooo tu entry lain ok.......kunun nak jahit baju sendiri, tapi bulan puasa ni kesihatan sangat kurang memberansangkan.......so beli sajek......aku plak jenis yang tak berapa nak cerewer ehh tak cerewet la......
baju kurung kyra plak, My mother in law, ada beli kan sehelai tapi baju tu besar plak. lengan sume panjang so baju tu akan di simpan tunggu raya haji..kut2 kyra dah membesar...hehehe....pastu aku ni lepas macam dah baik or ok skit ni, nak la jahitkan baju nya tapi officemate plak pinjam mesin jahit so tak dapatlah nak jahitkan dulu. Semalam ingat nak belikan kain untuk baju kyra sekali gi rumah mak, mak kate jahit je guna kain sama dengan anak-anak buah aka anak akak aku sebab mak memang beli kain tu lebih so aku tanya warna apa? sekali tgk biasalah kakak aku punya warna, warna coklat oren2....hmm....aku tak berapa kenan tapinya takpelah sebabkan kyra pakai baju kurung dua kali je masa raya puasa dengan raya haji...ekekeke.....
pastu pagi ni pk balik...ekk malam raya kyra takde baju kurung laa...hahaha.....penin penin...so kene jugalah pergi cari kain so ada dua pasang lah baju kurung lah nak kene jahit....sib baik hari tu dah jahit dua helai skirt kyra....tang baju kurung tu la, raya nak dekat, penin dah kepala, tu la pasal kalau sume nak buat last minute tapi awal2 puasa tu kan aku demam teruk pastu sekarang ni sakit pinggang, tulang belakang bagai......sakit woo...
sian kan aku....
dan baju raya ayah kyra pun tak de....hahaha..belum tahu lagi nak beli tak beli sebab my hubby ni jenis tak pakai baju melayu nak gi memana......so pakai je tahun lepas punya...haha...tgk la....last minute shoppingkan.........
dan untuk tahun ni tema raya kami adalah ke laut...carca merba..haha.....
sungguh tak bermood raya tahun ni..mungkin kene beli kasut raya scholl tak baru ada mood...hehehe....yelah aku kan sakit pinggang......hehee

No comments: