Friday, August 07, 2009

H1N1

kes H1N1 aku tgk makin lama makin parah. tiap-tiap hari mesti dah agak ada je kematian. Kes kat Melaka pulak aku tgk penularan dier cepat sesangat. Adakah kerana melaka ni kecik...entah la..aku ni yang tinggal kat melaka risau la sangat. aku lak hari hari jumpa ramai orang. yelah jumpa student......sedih sangat bila baca luahan hati mak toddler 3 tahun yang meninggal tu..orang melaka tu....sian sangat.....patah hati rasanya.....aku sekarang ni kalau pandang je kyra mesti trus doa semoga kyra kuat dan di selamatkan dari penyakit penyakit ni....risau la....

sekarang ni juga aku boikot takmo makan luar. pada aku itu lebih terdedah dengan persekitaran tak sihat ni. macam mana macam mana pun aku tetap masak kat umah. sarapan pun aku masak...no more makan kat kafe......beli breakfast kat kedai pun takmo.....balik keje pukul 7 pun aku masak gak.......

berdoala sangat wabak ni cepat pergi...sebagaimana die cepat merebak cepatlah dier pergi.....kekadang rasa nak bernafas pun macam tak selamat je.....huhuhu.....InsyaAllah kita doa ye banyak banyak moga Allah melindungi kita....

last two week aku demam suhu 38 darjah celsius...trus doktor suruh kuarantin kat umah.....Alhamdulillah semua da ok......dapat mc dok umah dengar cam best tapi tak best la sebab sakit.....hmmm....

No comments: