Wednesday, July 29, 2009

cicak vs ibu

kyra sekarang dah boleh sebut beberapa perkataan....mulut bising tapi bahasa die la...tapi paling tak syok 'ibu' dier tak boleh nak sebut sampai sekarang....tapi cicak boleh lak sebut dengan jelas lagi terang....'cicak..cicak'...sambil pandang atas dengan tersembur sembur air liur..haha...

perkataan yang kyra leh sebut..fish, touch, ayah, mak or mama, nenek, bapak (hahha..ni mesti sebab dengar aku panggil ayah aku), air, yakk(berak la tuu), cicak, bird....tu kut yang aku perasan..

dan sekarang bila aku baca bissmillah nanti dier tadah tangan trus raup kat muka...hahaha..tak sempat amin anak sorang niiii......

anak makin besar pun best gak sebab dah ada kawan wat cakap cakap walaupun dier cakap lain aku cakap lain.....hihihi...pastu perangai macam macam....kekadang tu lawak jekk...

ohya...kyra tu sedikit kedekut...barang2 die orang len tak leh usik tau..........adik aku datang cuit cuit buku dier pun dier marah....ya ampun....kedekut ikut sape la tuuu........

agak garang juga...siap angkat tangan kalau rasa diri terancam...kahkahkah.....

satu jek anak ibu takmo buat..iaitu jalan.....dua hari lagi genap setahun 6 bulan....tapi jalan dua tiga tapak trus duduk........camne ni ekk nak bagi toddler cam kyra motivasi berjalan.....



No comments: