Wednesday, June 03, 2009

kuching vacation

me with my family(sayang and kyra) are going to kuching, sarawak due early next year. January gitu..before kyra's birthday. Grab free seat air asia. aku memang kalu nak jalan jauh jauh ni tunggu yang free seat tu...dulu time pergi sabah pun free seat gak..huhu...save skit duit kat tiket so leh guna untuk benda lain..that why vacationnya tahun depan....tapi aku amek awal tahun depan la....ok la sebab leh kumpul duit lelebih sebab nak jejalan shopping kan....kami akan ke sana 4 hari 3 malam....ke kuching
 
so sekarang ni aku adalah survey2 skit apa yang perlu di buat bila ada kat sana kan.. hotel yang best tapi dalam budget terkawal, tempat mesti lawat, barang mesti beli, tempat makan best.....memacam laa...
 
aku nak planning so nanti senang sementara tak berapa nak busy ni kan ( student tengah coti...tapi fail berlambak nak kemaskini..)
 
so dalam pencarian aku dengan khidmat nasihat encik google.....adalah bebarapa tempat yang ada dalam senarai. Tapinya aku tak tahu mana yang nak pergi sebab time mesti limitedkan. Dan lagi satu kena pergi tempat yang sesuai sebab bawak kyra yang masa tu belum 2 tahun pun. Ini antaranya :
 
1. semanggoh orang utan rehabilitatioan centre
2. sarawak cultural village
3. Bako national park - Sesuai ke bawak kyra
4. Annah Rais longhouse
5. Crocodile Farm & mini zoo - ni kat melaka pun ada tapinya
6. Gunung Gading National Park - ni nak tgk bunga rafflesia , tapi leh ke bawak kyra)
7.Sarawak River Cruise
8. shopping- tak tahu kat mana- aku nak beli kek sarawak...
 
tang hotel tu kalo boleh budget tidak melebih rm200 semalam tapi nak yang best..hahaha...apa tempat yang seuai untuk family vacation ekkk....sebab aku tgk ada la macam benda benda adventure turutama kat bako tu sesuai ke bawak kyra...aku tak penah lagi bawak kyra jalan jauh jauh ni...pastu shopping kat ne ekk...PErlu kah amek tour guide..kalau tak amek ok ke?? nak makan tempat best kat mana???? tulun tulun
 
so nak minta pendapat kalau ada orang yang singgah blog ni la kan( iya la..blog tak gelemerrrr...hahaha) kalau pernah pergi ke kuching tau sesape yang tinggal kat kuching memberi sedikit pendapat memasing..tolong la ye hamba yang tidak berpengalaman ini...tolong la ye.....
 
 
 

No comments: