Wednesday, May 27, 2009

penyakit

kadang kadang aku sendiri tak faham dengan sifat aku sendiri yang susah nak let go the bad feeling....contohnya orang pernah buat something kat aku, something bad, something that hurt my feeling....aku memang susah nak lupa benda benda tu...
ok fine..aku boleh jumpa orang tu, senyum, borak, gelak....tapi aku tak akan melupakan apa yang die pernah buat kat aku...even i can ber good friends....tapi bila kenangan tu datang....suddenlly aku akan rasa kecewa dengan apa yang berlaku......teruk tak? nampak macam berpura pura tak?
macam sekarang aku tgh revise bab 3 subjek management..aku ada kelas pukul 2 nanti..tiba tiba aku teringat zaman belajar dulu....trus teringat libarary tun sri lanang kat ukm.....tetiba stau satu muka yang buat salah kat aku menjelma...dan aku terus rasa....teruknya derang tu....melukakan hati dan perasaan aku.....entahlah..sampai sekarang aku dah lama dah tinggalkan ukm ..adalah 6 tahun tapi aku tak pernah sekali nak let go benda benda tu......bila ingat aku rasa sangat menyampah dan meluat...dan akan rasa menyesal...kenapala dulu aku tak buat tu..buat ni..kenapa dulu aku tak itu tak ini....
entah la....yang aku tahu aku belum lagi maaf kan mereka....walaupun aku boleh berkawan dan berjumpa dan bergelak...tapi i will never forget....

kekadang timbul juga rasa nak letgo sume sume tu..sebab rasa hidup pun macam tak tenang sebab simpan rasa marah kat orang tak sudah sudah....tapi entah laa...macam payah gile....macam mana nak buat ekkkkk.....

kalau sekarang pun kalau ada orang buat aku terguris ke apa ke...memamg la aku simpan dalam hati......dan tak lupa kan benda tu....ooo...aku ada penyakit hati ni....kene banyak berzikir ni.....
jadi manusia kena la sentiasa memaafkan orang....semua orang kan ada buat silap....entahlahh...susahnya....

No comments: