Tuesday, May 12, 2009

laman kami sudah menghijau

apa yang aku idam idam kan aku dah pun dapat iaitu menanam rumput karpet di halaman rumah kami yang tak besar mana pun. dulu masa lom jumpa sayang pun aku dah berangan siap dah kalau ada rumah sendiri kalau ada laman rumput karpet mesti best...pastu ada air pancut kat sudut taman tu pastu ada kerusi meja..pastu berangan la minum petang sambil tgk anak main beskal kat depan umah....hahahaha...amboi jannah berangan no 1..so setelah lama mengumpul duit...hihihi...kami pun dapat taman rumput yang diidamkan.......so hari sabtu lepas tokey nursery tu datang bersama pekerjanya menanam rumput.........so malas nak citer panjang...tgk la gambo yang di ambil menggunakan enset sajek...

ni laman kami sebelum tanam rumput, pokok liar tu tak kuasa nak cabut sebab nak pasang rumput...hahahah

nilah encik yang macho..hahaha...masa ni proses mencangkul. tanah umah aku ni keras.pastu banyak batu...dengan besi la..apa laa...besi tu tertanam so nak cabut tak leh....tapi encik macho ni dah clear kan....

lepas dah cangkul dan ratakan tanah, proses tabur tabur pasir dan ratakan

dan mula la acara tanam rumput karpet tuuu

dah nak siap dahhhh

dah siap....so derang taburkan baja dengan siramkan......pasni kene siram rumput dua hari sekali...

hah siap..best best..derang buat dalam 2 jam gitu...laman aku tak beso..

ni gambar selingan ibu dan anak yang kusyuk tgk orang pasang rumput..ayah takde sebab keje...tapi aku amek gamba setiap step nak tunjuk kat sayang.....

1 comment:

Marsha~ said...

woaaahhh.. boleh kyra guling2 main atas rumput carpet ni.. hehehe