Wednesday, December 20, 2006

:: banjir ::

assalamualaikum..
cam tak caya je aku sekarang adalah mangsa banjir....mangsa yang belum lagi berpindah..huuu
banjir masih lagi belum naik dalam umah. kat luar je..tapi dalam la juga..umah aku ni depan je ngan sungai..tu yang buat parah tu....nak pindah bule tapi kat umah aku ni ada 4 orang kanak-kanak..pastu kakak sulung aku tak berapa berupaya skitt...then ada mak aku yang da tak kuat...so kita orang payah skit nak reda air...
lagipun kami tak penah ada pengalaman banjir...kami pindah sini da 8 tahun. tak penah banjir...tiba-tiba kali ni banjir...jadi persediaan untuk hadap banjir tu tak de laa...
nak bertindak pun macam was-was jee...ntah la....aku doa da...da solat hajat ..da baca yassin...mudah mudahan Allah perkenankan doa aku supaya banjir ni surut....
memang rasa menyeramkan sebenarnya....yelah umah depan je sungai.air sungai lak da naik melebihi paras darat..mana darat mana sungainya da tak tahu mana..
selama ni dok tgk je berita kat tv pasal banjir..la ni jadi plak kat aku...huhh...sedih pun ada..
fendi pun risau...dier nak tolong aku lak kate tak yah....sebenarnya aku sendiri pun serabut...dalam keadaan macam ni nak buat decision pun tak tahu....mak aku confirm risau...bapak pulak.....tenang jee......abang aku pun kate 'jangan risau...air tak naik lagi tuuu...'..tapi dalam keadaan macam ni payah pulak aku nak kate jangan risau...
kawan -kawan...doakan la ye untuk aku......moga banjir ni surut......
da 2 hari aku cuti ni......tak tahu la nak claim cuti apa...cuti bencana alam kutt......
masa aku tengah menaip ni air masih lagi penuh kat luar umah tuu..
ya Allah....moga air cepat surut.....bantu la kami .......permudahkan urusan kami...ampunkan la dosa kami......

No comments: