Tuesday, March 28, 2006

lama tak update???

da lama rasanya tak update blog...minggu lepas minggu yang agak sibuk...busy dengan kerja dan dengan agenda -agenda yang berderet....
last week aku kena abiskan ujian 1 dan pulangkan kertas kat student......aku tamau simpan lagi kertas derang..penin kepala dan satu lagi nape aku bagi cepat kat student sebab nak derang sedar dan insaf sebelum terlewat...hihi....
ini antara angenda aku minggu lepas termasuk hujung minggu lepas...

24 mac 2006 - lawatan ke kilang gardenia
seperti sem sem lepas..aku kene guide student melihat operasi mana mana organisasi kat malaysia ni..sebab aku lecturer untuk subjek Pengenalan Pengurusan Operasi...macam sem sem lepas aku penah gi kilang Boh kat Cameron Highlands dan kilang lolipop kah Shah Alam......awal bulan Mac lepas aku ikut satu lagi lawatan...tapi ni under lecturer Tenologi Perniagaan...ke kilang CNI....
senang je kerja kursus student2 ni...buat satu kertas kerja nak melawat kilang pastu gi kilang ..tgk operasi..then buat laporan....hii....
Gardenia memang best...layanan yang bagus.....operasi yang tersusun.....menarik.....Tengok la operasi membuat roti daripada input kepada output....
memang syok......aku suka ikut lawatan macam tu sebab dapat ilmu.....boleh bagi contoh pada student aku...untuk pemahaman yang lebih pada derang dan untuk kemudahan aku juga...huhuhu...
lepas gi gardenia student2 aku ni nak ke Sungai Kancing pulak.....aku pun ok laaa...
huhu..kalau aku Sungai Kancing tu begitu struktur geografinya...memang aku tamau pegi...
aku rasa macam gi jungle tracking hari tu....bayangkan jungle tracking dengan kasut baru aku...peh...da la tu......cetek je sungai nya dan lagii....banyak gile kera kat situ...banyak gile..pastu kerja derang ..curik makanan....huhu...abis makanan student aku kene curik...sib baik makanan aku dapat diselamatkan.......sampai rumah hari tu dalam pukul 8.......sib baik sempat magrib lagi...

25 mac 2006- pernikahan ira dan jaq
aku cuti hari ni..sebab apa?? sebab nak rewang umah sayang....adik sayang ira, nikah hari ni...
nikahnya belah pagi so dalam pukul 8 sayang dah datang amek aku kat umah..emmm....aku gabra juga hari tu sebab aku ni jenis tak penah rewang......
tapi aku sendiri kagum ngan diri aku..pandai juga aku rewang rupanyaa....jadi orang dapur aku hari tu......hari tu semuapun oklaa...
makcik sayang++family sayang semua ok.....walaupun aku tak biasa...tapi aku ok......
so...congrats to ira and jaq.....aku pun tumpang bahagia...


26 mac 2006- konvokesyen sayang
finally...setelah bertungkus lumus study....dengan penuh kesabaran + ketekalan + kesanggupan dll...akhirnya sayang konvo akhirnya.....tahniah untuk my darling sempena konvokesyen untuk ijazah nyeee....
aku ikut sayang ngan familynya ke hotel nikko sempena graduasi sayang. kitaorang bertolak pukul 5 pagi...hihihi...pukul 5 pagi tau.......pukul 3 aku da jaga da...pastu tak leh tido....gabra mungkin...
aku ni penakut mungkin.....hahaha...
dari hari sayang ajak aku ikut aku da cuak....aku takut kalo kalao tak biasa ngan mak ayah dan adik sayang.....emmm.....lain dari merewang tuu....hihi....
so...sepanjang perjalanan aku rasa aku diam jeee.....mungkin tu satu tindakan yang tepat......yela...jangan memadai mandai takk....
gamba pun aku tak banyak snap...aku pun tak tahu nape aku hari tu....
biasala aku..kalo nervous + ngantuk + penat.....huhu....mood mesti tak de...sekarang ni bila aku tgk balik gamba sayang yang aku ambil....nyesal pulak sebab tak banyak....(teringat yang sayang minta tolong aku jadi photographer untuk graduasi diier...huhuuuu)
tapi tulaa...aku sendiri dalam keadaan masih cuba nak sesuaikan diri....so aku mungkin segan + malu + tak bule pikir + tah pape......hmmmmmm
siannya kat fendi.....tapi aku memang nervous pagi tu.....
balik dari konvo kitaorang gi Nilai 3...mak sayang nak beli kain....beli untuk aku sekali...emmm...apek kat kedai ke tiga kitaorang masuk memang lawak...ingat lagi aku muka dierr..haha...btw ..mekasih kat makcik sebab belanja aku kain ngan tudung......
kesimpulanya....mak ayah sayang ok....baik....ira pun ok....sayang lagila ok....hihi...
cuma pada aku....dalam apa apa jua keadaan kita kena pandai sesuaikan diri...dan menyesuaikan diri walau di mana ..walau dengan siapa....ia tugas yang agak sukar......
sekarang aku teringat dengan kata kata huda (huda, kalo ko baca la blog aku..hihi)- benda paling gerun bila kahwin adalah proses menyesuaikan diri dengan keluarga mentua....huhu..aku akui hakikat itu sekarang...
tapi apa pun aku bersyukur mak ayah sayang baik...sporting....dan aku bersyukur dengan itu......cuma pada aku...aku perlu bersedia untuk proses menyesuaikan diri dengan lebih rapat........
bukan mudah sesuaikan diri....bukan mudah...emmmm
step by step laa....apapun ..go for it......

No comments: