Sunday, June 26, 2011

mode kerisauan melanda

yeay..saya sudah menukar url blog ni...adalah sebab yang tersendiri...Tak kisahlah kalau takde orang yang datang sebab url barukan sebabnya before nipun bukannya ada orang datangpun kut..hukhuk...

Esok 27 hb....dan esokla due date aku.....dan BABY dalam tummy ibu ni takmo juga nak keluar. Kenapa ye......tula..air ketuban banyak sangat dia susah nak pop out. Aku ni plak, daripada asyik pk pasal sakit nak bersalin dah teralih arah memikirkan bila la baby nak keluar plak.....risau la weeehhh...

Aku tak sangka la sesangat baby will reach until 40 weeks...aku ingatkan dalam 37-38 minggu aku dah selamat dahh...kerja2 office sume aku dah settle kan macam nak rak hari tu...sekali tunggu punya tunggu still takde pape tanda or gesaan nak bersalin pun....

Aku tahu, bila dah sampai minggu 40 ni, I still have 10 days to waiting for any sign for labor...tapi if still takde???? ok ok...kena la induce or c-zer.....tula yang takmo......

Apa pun dalam masa 10 hari ni aku pasti akan jumpa dengan baby.....apapun dugaan.....the day will come......sabar ok sabar.....

So, esok aku akan ke GH untuk appointment kalau tak bersalin lagi.....so esok kalau doktor tahan kene la warded nampaknya. Malam ni aku dah touching2 dah kalau2 kene warded esok. Sume barang aku dah siapkan......aku dah siapkan juga baju2 kyra yang nak dipakai kalau dia melawat aku kat hospital(ayah kyra kalau cari baju mesti fail).

So tadi aku ajak hubby gi jenjalan. Hubby ikutkan aje apa aku nak...nak cari sata pun gie cari tapi tutup plak kedai tu. Gi pasal malam cari durian, dah selamat pun makan. Gie jusco jenjalan, pun gi...nak makan donut, dah pun gi J.co....huhu.......nak beli baju kunun nak pakai kat ward..hahaha...pun beli gak.....kate kyra takde baju sebab nampak dah sendat sume..pun dah beli 2 pasang.......sib baik gak banyak sale tadi...padini pun sale.....beli baju kat situ laa.....

pas balik, kemas2kan bag..pastu emo plak...haha....padahal nak gi appointment je esok. kut kut je kene tahan...ekekeeke.....tapi touching melampau ok...yelah lagipun GH kan....mana leh teman2 ni.....lain la kalau private....walaupun aku dah sediakan persediaan mental terutamanya ni tapi bila sampai masanya teremo la juga aku nii.....

tapi takpe emosi lebih terkawal compare masa kyra dulu........kali ni lebih kuat skit......insyaAllah....malam ni tido nak peluk kyra kuat2....mana tahu esok ibu tido sensorang dalam wad.....walaa....touching2.......

bersalin dah memangnya sakit....tertanya tanya, ternanti2 bila baby nak keluarpun lagi menambah kerisauan..........risau lagi kene dok ward lelama lagila sadisss......pk pk kut2 kene induce lagila sodiihhh..........uwaaa...

Takpe2..deep breathing2........apapun I can do my best......aku mestila kene kuat untuk baby dalam tummy ni.......baby, ibu will work hard for u sayang.....Kita sama -sama usaha ok........Ibu love u so much...kakak kyra and ayah also love u...we can't wait to see u, to hug u, to hold u, to kiss u........muah muah......ibu tak sabar nak pakaikan awak baju baru ibu beli........

ok ok....mood adalah sangat touching sekarang...................risau nya pasal esok niiiii.....

No comments: