Monday, August 10, 2009

pattern dan kyra yang kebosanan

Baru siap gunting kain untuk dress kyra. pattern ikut imaginasi sendiri..hukhuk....ukur badan kyra pastu pepandai la ibu ni congak congak sendiri nak pattern tang mana....tapi dress senang skit...ni dah siap potong esok leh try sambung.....biasala ibu kyra ni....kalau cantum agak agak tak ok tetas la balik pastu jahit balik...tak ok tetas lagi..jahit lagi sampai la jadi....at last mesti jadik punya.....dress ni aku guna fabrik japaness cotton..warna warna ceria ...baru sesuai dengan toddler kan...

tadi sambung lagi wat bunga stokin.buat skit skit lama lama jadi bukit...eh..jadi bukit watpe...jadi siap laa..takpe bunga dulang senang skit compare dengan bunga pahar.....yeke??? pada aku laa.....sebab kuntuman bunganya tak banyak macam bunga pahar.....ni aku sharekan tip macam mana nak wat dress ...source 

kekadang tu tak yah beli pattern pun takpe.....tapi tak di nafikan la ada pattern tugas jadi lagi mudah..mudah sesangat.....sekarang banyak sumber kan...dalam internet berlambak contoh baju..guna jek imaginasi pastu layan la ikut mana suka....huhuhuu.....itu aku la kan...

oh ya...hari ni kyra sangat kesian sebab ayah dan ibu sibuk sesangat sampai tak dapat nak layan dier. encik suami sibuk wat kerja...aku lak sibuk memasak....complete hari ni dari breakfast sampai lunch sampai minum petang sampai makan malam...sume masak sendiri.....aku wat kuih hari ni.....tak tahu la korang panggil apa...aku panggil kuih ketayap....heee...

so aku sibuk kat dapur..kyra lak kesian sebab keboringan.....sian dier...kejap tgk ayah kat bilik pastu gi dapo tgk aku...tak de orang layan dier dok kat ruang tamu tgk tv....bosan tgk tv..die main menan dier...bukak buku...dah bosan tgk ayah balik.....tgk ibu kat dapor....hahaha.....

so aku ni tgk anak gitu alahai sian nya.....so lepas siap wat kuih aku pun bawak la dier main pool kecik dier tu kat depan umah....excited sesunguh dier...sian aku tgk.....die ketawa , menjerit.....bising ..aku rasa satu deret umah boleh dengar...hahaha....pandai lak tu asyik kene siram ngan aku sekali dier balas dendam siram balik aku.....lencun gak la ibu dier ni.....hihi...ok la...seronok skit tgk dier enjoy.....malam ni awal sangat dah tido...penat la tu.....

ok laa....sekarang ibu pulak nak tido..ayah dengan kyra dah lama da mimpi best best.....:)

ok ..tata

No comments: