Monday, January 26, 2009

mari berkebun

huhu...mak aku akan memuncungkan mulutnya kalu membaca tajuk entry aku ni...haha..sebabnya adalah aku adalah seorang yang pemalas nak jaga bunga bungaan ni tak macam parents aku yang taksub dengan penjagaan pokok pokok bunga.......hiiii

tapinya sekarang ini, aku berazam untuk menjaga bunga bunga aku dengan sangatlah baiknya.....hee leh caya tak ngan aku....leh tau......

kelmarin aku pun ajak sayang g nursery nak beli pokok bunga......esoknya aku pun pulun la ngan sayang pindahkan pokok pokok yang kitaorang beli tu ke dalam pasu yang lebih besar..pokok bunga yang aku beli tu dah siap memang cantik dah sangat...tu kalu mati juga tak terbela tak tahu la aku ni........sangat fun semalam tau....tanam pokok ngan sayang bersama kyra juga yang dok dalam stroller dier....tgk jek mak bapak dier tanam pokok........

dulu kan...rektor aku penah bagitau kat kitaorang yang dier ni kalu susah susah hati kalau dapat tgk bunga bunga yang dier tanam sejukkkk jek hati dier...hahaha..masa tu aku gelak weiii..tapi sekarang aku rasa cam betul la pulak...wakakakaa....jangan ada orang opis aku membaca blog ini ...khakah....

yelah kita mesti nak cantik cantik kan umah kann......hahahaha



pokok kari yang dah tak berapa nak subur, tapi kalo masak kari aku balun gak amek daun dier...hihii..pasu sebelah tu pokok dier dah mati trus...hahahahaa..aku dah ganti ngan pokok lain

ni pokok daun limau perut....dulu sangat gemuksss...tapi sekarang dah cekeding da...pasni ..insyaAllah aku akan gemuk kan dier balik...

ni pokok kunyit....tgk nampak kuning kuning dah kan...tapi mak aku cakap kalao daun dier dah tak de pun jangan anggap dier dah mati sebab kunyit dier kat dalam still hidup so teruskan menjaga...

tara....ni pokok yang aku beli....cantik kan.....aku pindahkan sajek ko pasu besar ni...nanti dier akan gemuk dan banyak bunga....

nila pokok pokok yang aku tanam......bestkan.....aku sangat suka

1 comment:

halen said...

wahhh..cantik la bunga2 janna. kiter pun duk bertabiat nak berbunga2 skang ni wpun x suker hahaha.. tp bla tgk umah org ader pokok2 lawa jer.