Tuesday, April 08, 2008

update

update ..update..
hihi..lama tak update..well as you already know i my confinement leave already end..hihi..sekarang terpaksa kembali bekerja..first day aku kena naik office aku EL..kihkih..sebab kyra comel tu demam kene cucuk..kesian sangat kat dier so akupun cutila..the next day pulak aku antar kyra kat umah mak sebab dier still demam...tak sampai hati nak antar babysitter...
next day tu barula aku anta kat babysitter....huhu...memula tu rasa alahaiiiii beratnya hati nak tinggalkan dier kat umah orang kan...yelahkan takpenah renggang lagi ngan dier...alahai...sedih gak masa tinggal kan dier..yelaa...orang jaga mana sama ngan kita jaga..tapi kan nak buat camne kan sebab aku kan kerja kann..kalo ibu tak kerja, macam mana ibu nak belikan baju yang cantik vantik untuk baby ibu kann...then at the afternoon, aku call babysitter tanya lah keadaan...so dier kater everything is okay....tanya pasal susupun..kyra okay je minum ebm guna botol..so aku senang lah hati ....
then sekarang da macam okay la rasa bila antar babysitter sebab tgk babysitter jaga ok je...dan rasanya babysitter tu lagi terror jaga baby dari aku ni...hihi...ibu muda la katakan..

last sunday, kita orang gie PWTC..ada book fair kan...ramai gile orang..gile punya ramai laa..aku ni ngan sayang bawak kyra guna stroller..apa lagi ..asip berlaga je ngan stroller orang lain takpun berlaga ngan kaki orang..hihi.....
apa aku beli ehh...emmm ..kamus...kuikui..ada less 10%..yelah kan aku pun kene ngaja lagi..jadi penting tu kamus tu...then aku beli zine resepi untuk anak...yelah kan nanti nak masak untuk kyrra bila kyra da besar kann....adalah idea nanti..hihi....
ada gak amek gamba ..nanti la aku tempek kat sini..
gie pwtc tu jumpa la ana sekali...ana azliana ..member aku masa kat ukm ngan masa matrik....borak borak pastu masa lepas kitaorang die surau sebab aku nak susukan kyra...sayang hilang pulak merayau kat mana tah..hehe..rupanya dier jumpa geng pergh.com dier...hmmm..
sampai melaka hari tu dah malam dah dekat kol 8 dah..dan hasilnya..malam tu kyra tak tido meragam...agaknya sakit perut sebab aku main belasah je makan ....sian dier....
semalam lak aku ngan sayang bawak kyra gi jumpa doktor Lim, pakar kanak kanak kat batu berendam tu sebab kyra tak settle ngan masalah stool dierkan..then gie sana ..doktor cakap semuanya okay...dan hasil penerangan tu aku faham lah nape kyra tak buang selama 3 hari..hihi..normal untuk baby yang menyusu badan....senang lah hati ibu....hii

No comments: